Powszechna opinia o reklamach jest skrajnie negatywna. Zbyt nachalne sposoby reklamowania swoich produktów przez różnego rodzaju przedsiębiorstwa spowodowały wśród ludzi wstręt i niechęć. Przykładowo kilkunastominutowe bloki reklamowe w telewizji mogą być niezwykle frustrujące dla osoby, która ceni swój czas, a oglądanie niskiej jakości filmów reklamowych jest jak najbardziej czynnością bezsensowną dla widza. To powoduje, że z każdym rokiem oglądalność kanałów telewizyjnych spada na rzecz sieci internetowej. Młode pokolenie i nie tylko, stawia na internet, ponieważ swoboda i uwolnienie się w znacznej mierze od reklam stanowi dla wielu osób ogromny komfort. Wielu właścicieli stron internetowych jednak także nie zna umiaru, zapychając swoją witrynę zbyt dużą ilością reklam. Jednak użytkownik może podjąć wybór czy zostać na danej stronie czy poszukać inną, która będzie zawierała poszukiwaną treść ale bez reklam. Ograniczenie treści reklamowych do odpowiedniego minimum sprawia, że witryna przyciąga nowych użytkowników.