W wielu instytucjach i placówkach medycznych można spotkać ludzi, którzy tłoczą się na korytarzach, nie mogą dowiedzieć się, kto jest ostatni do okienka czy konkretnego pokoju. Rodzi to stres i zdenerwowanie, co doprowadza do kłótni z personelem lub między klientami. Rozwiązaniem tych trudnych sytuacji może być wprowadzenie Systemu Kierowania Przepływem Klientów, który jest bardziej znany jako system kolejkowy. Znajduje on zastosowanie wszędzie tam, gdzie potrzebna jest masowa obsługa klienta. Wchodzący do danej instytucji petenci czy pacjenci w przychodni mogą skorzystać ze specjalnych urządzeń, w których pobierają bilety numerowe. Jest to bardzo proste w obsłudze urządzenie działające jak monitor dotykowy z drukarką. Następnie na zbiorczych ekranach śledzą, jak przesuwa się kolejka i widzą informację, do którego okienka lub gabinetu muszą podejść. W niektórych placówkach medycznych zamiast do automatu wydającego bilety pacjent podchodzi do rejestracji. Tam otrzymuje swój numer, a następnie postępuje podobnie jak w przypadku biletu z automatu. System kolejkowy eliminuje wiele stresowych sytuacji, daje poczucie komfortu klientom, którzy zamiast nerwowo stać w kolejce, mogą sobie usiąść, poczytać książkę, obserwując wyświetlane numery. Zadowolony klient to mniej stresu dla pracowników instytucji, więc korzyści, jakie niesie ze sobą system kolejkowy są dwustronne.